Friday, January 18, 2008

Long time no see...

Det er længe siden - lad mig se... Jeg tror sgu, jeg tager trenden op fra beretningen om vores sommerferie og laver en liste:

- Antal gaver til jul:
En hel del - min familie og svigerfamilie er fantastiske i den retning ;o)

- Antal ord, Marius kan udtale:
Utallige - ikke mindst "pezzzzz", når mor og far råber "PIS!", når et eller andet ikke fungerer... Ord som Farvel og Goddag indgår også i hans konversions-talent, der er temmeligt veludviklet for en lille gut på 22 måneder (synes vi selv) ;o)

- Antal jobskift:
Et enkelt, for jeg har sagt op på Den Blå Avis. Det er et godt sted at være, men der er sgu blevet for langt at køre. 164 kilometer hver vej hver evig eneste f****** dag... Jeg fik lige pludselig nok en dag på vej til arbejde, hvor jeg aftenen før igen ikke havde fået læst i en bog, jeg gerne ville læse, fordi den var adgangen til en Microsoft-certificering, jeg gerne ville have. Jeg sad i køen og så pludselig, da jeg igen kørte 50 kilometer i timen ved Skanderborg, så sagde / råbte jeg "Fandeme nej" - mit liv er for kort til at sidde over 2 timer i en bil hver dag, ganske simpelt. Jeg har i hele min professionelle karriere været væk hjemmefra et sted mellem 45 og 50 timer hver uge og det går bare ikke længere - så nu har jeg fundet et nyt arbejde hos DGI i Vingsted, der primært blev valgt pga. en fed stilling med de rigtige mennesker, der har den rigtige indstilling, en rigtig lækker arbejdsplads rent fysisk og så ligger det kun et kvarters kørsel væk. Jeg starter 1. februar :o)

- Antal rum i boligen beslaglagt til diverse renoveringsprojekter:
Lige nu 2 - gangen er snart færdig og kontoret ligner - lort.... Vi er dog så langt med gangen, at kontoret er til at overse. Bare det at kunne hænge sin jakke op på en knage er fantastisk. Vi mangler kun at male trappen, sætte lister på, lave gulv på reposen og lidt nusseri i kanterne, så er den færdig. Kontoret mangler stort set alt - det er p.t. et stort, tomt rum, der lige skal tapetseres og males, så er det good to go, så det går fremad. Sidst i februar starter vi på baggangen - kunstpause - det bliver en HELT anden omgang... Den tid, den glæde, som man siger.

Nu vil jeg videre - beklager meget, hvis der går for længe mellem jeg får skrevet. Jeg bestræber mig på at få skrevet et par gange om måneden og det lykkedes en gang i mellem - siden start har jeg skrevet 30+ indlæg, så det giver et snit på lidt mere end 2 om måneden. Kan jeg holde kadencen her i 2008, så vil jeg være stolt :o)

/ Kristian

No comments: